Cooper riepām - 100 gadi!

100 gadi ir daudz, ne tikai cilvēkam, bet arī jebkuram komercuzņēmumam. Kaut vai lielāka daļa uzņēmumu vēlas sagaitīt šo cienīgo jubileju, tikai dažām paveicas. Starp šiem uzņēmumiem vēl ir tādas, kuru vēsturi un darbības stratēģiju var uzskaitīt par vislabāko piemēru pircēju siržu iekarošanā un preces zīmoga nostiprināšanā. Lielisks pašreizējais paraugs – kompānija „Apple“, taču šai kompānijai vēl ir tāls ceļš ejams līdz 100 gadu jubilejai. Riepu ražotājs "Cooper Tire & Rubber Company" savā nozarē ir it kā „Apple“ analogs, tikai svinē jau 100 gadu jubileju.

Sākums

Šīs interesants uzņēmums savu darbību uzsāka 1914. g., kad pusbrāļiem John F. Schaefer un Claude E. Hart izdevās nopirkt rūpnīcu „M&M Manufacuring Company“, kas atradījās Ohaio pavalstī (ASV). Tajā laikā rūpnīcas galvenā darbības nozare bija riepu remonta komplektu ražošana. Pēc dažiem gadiem brāļu uzņēmējdarbībai, ko viņi veiksmīgi paplašināja, pievienojās lietotu automobiļu daļu pārdevējs Ira J.Cooper. Viņš kļuva ne tikai par jaunā uzņēmuma līdzīpašnieku, taču arī par uzņēmuma izpilddirektoru. Tā bija lieliska izvēle - I. J. Cooperis iekļāvās kompānijas darbībā un strādāja neželojot ne laiku, ne naudu un vadīja uzņēmumu līdz pat pēkšņai nāvei 1941. g. Tas bija viņš, kas izveidoja ilggadīgu un ideālu uzņēmuma stratēģiju – projektēšanā un ražošanā lietotājs ir vissvarīgākais. 

Kompānija pārgāja no riepu remonta un atjaunošanas uz jauno riepu ražošanu. Pat Lielās ekonomiskās krīzes gados uzņēmums ražoja 2850 riepas diennaktī. Tajā laikā tas bija lielisks ražošanas apmērs. 

Pagājot dažiem gadiem pēc Ira J.Cooper nāves, par godu direktoram, uzņomums tika nosaukts par „Cooper Tire & Rubber Company“ – nosaukums tā arī līdz mūsdienam palicis nemainīgs. Saīsināti - „Cooper Tire“.

Riepas ar mūžīgo garantiju 

Pēc nosaukuma maiņas, uzņēmums, kas bija uzkrājusi jau pietiekami daudz resursu un pieredzes, spēra soli, kas ir nepieciešams visiem pasaules lielajiem uzņēmumiem – 1966. g. izveidoja pašu pētījumu centru un testēšanas laboratoriju. Šīs centrs nodarbojas līdz pat šai dienai, bet testēšanas laboratorija kļuva par lielu testēšanas poligonu. Jau daudzus gadus ne viena jauna kompānijas riepa netiek nodota masveida ražošanā, kāmēr nav pārbaudīta visos poligona testos.

Pašu pētījumu centrs un testēšanas laboratorija atpirkās jau astoņdesmito gadu sākumā. Veikto pētījumu un pārbaužu dēļ, 1973. gadā kompānija sāka ražot pilnīgi jaunas paaudzes radiālās riepas ar tērauda trošu, bet 1980. gadā nodeva tirgum īsto „bumbu“ un par „Cooper Tire“ riepām sāka runāt visa ASV prese – kompānija pirmo reizi pasaulē prezentēja radiālās universālās riepas.

Šīs riepas bija pavisam jaunā koncepcija, kas izveidota lai tiktu apmierinātas lietotāju vajadzības, jo sezonas riepu maiņa viņiem bija īstas mokas. Lai jaunas riepas nepazustu starp pārējām senozas riepām, tika izveidota elpu aizraujošā mārketinga stratēģija – ar automobiļu ražotājiem tika panākta vienošanos par to, ka automobiļu vadītāji kopā ar eksluzīvām jaunām riepām saņemtu arī mužīgo garantiju par tām. Tajā laikā tas bija kaut kas līdzīgs tam, ko šajā gadsimtā izdarīja kompānija „Apple“, prezentējot leģendāro „iPhone“ telefonu.

Pēc šā ļoti veiksmīgā stratēģiskā soļa, kompāniju gaidīja lieliski desmit gadi – kaut vai tajā laikā ASV vietējais tirgus tika piesātināts ar produktiem un mazie ražotāji bankrotēja viens pēc otra, „Cooper Tire“ veiksmīgi attīstīja darbību un uzpirka bankrotējušos uzņēmumus. Tajā pašā laikā uzņēmums tika iekļauts sarakstā „101 vislabākais ASV uzņēmums“, kā arī uzņēmums sāka skatīties uz citiem tirgiem – vispirms uz Dienvidameriku, pēc tam – uz Eiropu.

„Cooper Tire“ Eiropā

Jau 1991. g. „Cooper Tire“ apgrozījums pārsniedza 1 miljardu ASV dolāru un uzņēmums iekļuva starp desmit lielākajiem auto riepu ražotājiem un pat līdz šai dienai ieņem ļoti spēcīgas pozīcijas un ir augstas klases un kvalitātes riepu ražotājs. Tajā pašā laikā uzņēmuma vadītāji nolēma iekarot pozīcijas Eiropas tirgū, kur pastāvēja vēl lielāka konkurence.

Ņemot vērā pircēju uzticību vietējiem ražotājiem, „Cooper“ vēlreiz izgatavoja ļoti veiksmīgo un ilggadīgu stratēģiju, kas prasīja prasīja daudz vairāk ieguldījumu – tika uzbūvētās vietējās riepu rūpnīcas Lielbritānijā un Serbijā. Tagad Eiropā izplatāmās  „Cooper“ riepas visbiežāk tiek ražotas minētās rūpnīcās un tikai dažos gadījumos tiek piegādātas no ASV rūpnīcām.

Pašlaik uzņēmums ražo „Cooper“, „Roadmaster“, „Dean“, „Mastercraft“, „Avon“, un „Starfire“ riepas, bet kopējais modeļu skaits ir lielāks nekā 300. Eiropas tirgū vispopalarākas „Cooper“ un „Starfire“ riepas.

Leģendārās „Cooper Discoverer“ sērijas riepas, kas paredzētas visurgājējiem,  var lepoties ar īpaši lielu veiksmi. Šīs sērijas riepas piedzīvoja droši vien visu, ko var izmēģināt ar visurgājējiem – sākot ar grūti izbraucamiem ceļiem un beidzot ar sniegotiem ceļiem un smilšu tuksnesiem, bet lielākais sasniegums bija salda uzvara sacīkstēs „Dakāra 2010“ . Sacīkstēs balvu izcīnīja apvienota komanda „Toyota Coopertires Team“, kas brauca ar „Toyota Land Cruiser“ visurgājēju, kuram bija „Cooper Discoverer STT“ riepas.

Gadu gaitā „Discoverer“ sērijs riepas saņēma tik daudz pozitīvas atsauksmes no autovadītājiem un sportistiem, ka tagad šīs riepas tiek uzskaitītas par 4x4 riepu etalonu, pēc kura vadās citi ražotāji ar saviem produktiem.

Patiesībā, līdzināties „Discoverer“ sērijas riepām ir ļoti grūts uzdevums. 2014. gadā izdevums „Overland Journal“ pēc dažādiem testiem atzina, ka „Cooper Discoverer A/T3“ riepas tagad ir vislabākā izvēle.

„Cooper Tire“ Lietuvā

 Lietuvas riepu tirdzniecības līderis Lipeikio uzņēmums EGZOTIKA šogad kļuva par oficiālu „Cooper“ un „Starfire“  riepu importētāju Baltijas valstīs. Uzņēmuma īpašnieks Rokas Lipeikis priecājas par veiksmīgu sadarbību un piedāvājamo asortimento papildinājušām  „Cooper“ riepām, kam piemīt izcila kvalitāte. Pēc viņa domām, visurgājēju īpašnieki agrāk vai vēlāk tomēr izvēlas „Cooper Discoverer“ sērijas riepas, jo tā ir vislabākā izvēle tiem, kas meklē pēc visaugstākās kvalitātes un drošības.

Vadītāji tiek aicināti pievērst uzmanību arī uz riepām, kas pieder „Starfire“, „Cooper Tire“ koncernām. Tās ir ekonomiskās klases riepas, kas tiek ražotas Serbijas rūpnīcā un kam piemīt laba cenas un kvalitātes attiecība, tātad nav dīvaini, ka riepas saņēma daudz pozitīvas atsauksmes arī no lietuviešiem. Jāpiemin, ka jubilejas sezonā „Cooper Tire“ savus cienītājus iepriecināja ar diviem jauniem ziemas riepu modeļiem - „Starfire WT200“  un „Starfire WH200“. Šie modeļi, pēc Egzotika vārdiem, sasniedza jau arī baltijas valstis.

Šāda ir diezgan saīsināta interesanta kompānijs vēsture. Ja „Cooper Tire“ nemainīs biznesa stratēģiju un saglabās labšu attiecības ar klientiem, iespējams, sagaidīs arī 200 gadu jubileju. Tas ir tas, ko mēs vēlam!

Jūsu grozā ir 0 prece(-es)
Kopā preces: 0
Ietaupāt: 0 €
Summa samaksai: €









































 
Viļņa Kauņa Klaipēda Šauļi Panevēža Alīta Telši Mažeiķi Utena